Automobil - šta je to?

Objavljeno: 08.12.2010
Slika by sib @flickr
Automobil - šta je to?

Tokom govora CEO Renault Nissan alijanse na pamet mi je palo dosta interesantnih stvari koje su dijelom vezana za Google Car i neke stvari koje mi se već duže vremena pomiču po glavi.  Iako je sam govor bio pomalo predug i unutar uobičajenog formata, interesantan je zbog toga što u moru govora o inovaciji upitne korisnosti predstavlja nešto što u skoroj budućnosti može promijeniti mnogo bitnih stvari.

Većina onog što slijedi nije u skladu sa onim što je izneseno u govoru, mada je potaknuto onim što je rečeno. “Auto” kao automatizacija i “mobil” kao pokretljivost kada bi se gledalo isključivo sa semantičke tačke gledišta i pustilo mašti na volju bi bila automatizirana (autonomna) pokretna mašina koja se može koristiti za razne svrhe, u našem slučaju za prevoz ljudi.

Automatizacija podrazumjeva autonomnost, mašinu koja je sposobna da upravlja sama sobom sa minimalnom ljudskom potporom. Mobilnost podrazumjeva kretanje, što je i osnovna funkcija automobila, ostvarenu kroz upotrebu automatizacije. Smatram da je to budućnost automobila i da će donijeti veliki broj promjena u auto industriji.

Par vjerovatnih trendova koje će razvoj situacije u pravcu automatizacije prouzrokovati su inteligentni automobili koji se rentaju po potrebi – neka vrsta inteligentnog taksija bez vozača; što nas navodi na zaključak da budućnost nije u privatnim automobilima, koja će postati neka vrsta luksuznog dobra rezerviranog za auto entuzijaste i nostalgičare, ipak većina kupaca ne spadaju u tu kategoriju i nisu u velikoj mjeri zainteresovani za same performanse nego za transport od tačke A do tačke B, pogotovo kada je u pitanju industrija cestovnog transporta.

Kako se cijela ova priča uklapa u LeWeb i ovogodišnju temu platformi, pitate se? Tokom govora Renault Nissan CEO je istakao da su sami automobili platforma, sa čime se ne bih složio, auto industriju vjerovatno čeka sudbina proizvođača hardvera i budućeg velikog kupca OEM mozga koji će upravljati automobilom; dok je uloga platforme rezervisana za onog ko prvi uspije uspostaviti mrežu podrške automatiziranoj vožnji, nekoj vrsti inteligentne ceste  i računara koji će sa njom komunicirati.

Google je na dobrom putu da to postigne i siguran sam da njihova inicijativa vezana za Google Car ide upravo u tom pravcu, mada ne treba pogrešno pretpostaviti da i mnoge druge kompanije ne rade na sličnom rješenju, mada još uvijek ostaje da vidimo ko respolaže dovoljnim resursima da tu ideju realizira i monetizira. Najvjerovatniji scenario je da će se raditi o zatvorenoj platformi i da nas u skoroj budućnosti čeka jailbreakovanje naših automobila.

Da li je moguće da će ova platforma biti otvorena, teško, budući da se radi o pitanju sigurnosti vožnje i potencijalno ogromnom i potpuno novom tržišto, što ne znači da mogućnost za alternativu ne postoji, moguće ju je implementirati pomoću mash mreža i reverznog-inžinjeringa zatvorene platforme.

Automobili budućnosti će više ići u smijeru pokretnog dnevnog boravka sa mnogo više uređaja orjentiranih prema udovoljavanju želja potrošača, sigurnost vožnje neće biti problem jer je ljudski faktor gotov u potpunosti isključen iz procesa.

(LAB)
Tagged: , ,

Comments are closed.