Kako naplatiti na webu? - Prvi dio

Objavljeno: 23.09.2009
Slika by Monceau @flickr
8
Kako naplatiti na webu? - Prvi dio

U ovom prvom dijelu zamišljena web knjižara Lexica d.o.o. želi vršiti naplatu putem weba i distribuirati knjige putem zemaljske pošte ili kurirskih službi, budući da se radi o fizičkoj isporuci robe i da nije u pitanju mnoštvo mikronaplata, optimalni scenarij obuhvata naplatu domaćih pošiljki pouzećem u kombinaciji sa mogućnošću kartičnog plaćanja za domaće i strane kupce ili direkte žiralne uplate na bankovni račun.

  1. Direktna uplata na žiro-račun je najjeftiniji i najjednostavniji mehanizam i za kupca i za prodavača, međutim kod ove vrste naplate javljaju se dva dodatna problema i to – vrijeme i trud potrebni za popunjavanje uplatnice te put do banke i drugi, dosta bitniji problem – problem povjerenja, pošto se radi o plaćanju unaprijed. Prvi problem moguće je djelimićno riješiti time što ćete generisati uplatnicu na vašoj lokaciji koju će kupci onda samo isprintati, potpisati i odnijeti u banku, dok drugi problem zahtjeva malo komplikovanije rješenje gdje će kupac kod svoje banke morati tražiti otvaranje dokumentovanog (neopozivog) akreditiva (engl. escrow), gdje će iskup biti potvrda prodavca o poslanoj pošiljci. Budući da otvaranje akreditiva nudi osiguranje kupcu ali i uzrokuje dodatne troškove u visini od 1%-5% samo oni kupci koji budu smatrali ovaj korak neophodnim će se za njega i odlučiti, a sama njegova ponuda u opcijama plaćanja podiže kredibilitet prodavca, uz to preporučujem da obavezno implementirate i pouzdan sistem preporuka prethodnih kupaca. Isto tako obavezno se posavjetujte sa više banaka o specifičnim mogućnostima koje nude ili su spremni ponuditi vašim kupcima.
  2. Slanje pošiljki sa otkupninom u domaćem poštanskom prometu je slijedeća najpovoljnija opcija za domaći promet, slanje same pošiljke košta od 2 KM do 12 KM u zavisnosti od udaljenosti primaoca i težine pošiljke, dok troškovi opcije slanja sa otkupninom variraju u zavisnosti od vrijednosti same pošiljke i iznose oko 3,30% od deklarisane vrijednosti sa minimalnim iznosom od 1 KM. Možete dogovoriti različite moduse transfera novca do vas, tako vam novac može biti uručen lično u gotovini ili uplaćena na vaš bankovni račun, ili ga možete sami preuzeti u pošti, u zavisnosti od načina preuzimanje novca važe i različiti dodatni troškovi. O ovom načinu se možete detaljnije informirati u vašoj obližnjoj pošti ili možete pogledati cjenovnike BH Pošte i Pošta Srpske te možete koristiti vrlo koristan kalkulator HP Mostar za kalkulaciju cijena slanja običnih i otkupnih pošiljki.

U slijedećem članku koji možete očekivati u petak detaljnije ću opisati neke od najpouzdanijih servisa koji nude posredovanje u kartičnom poslovanju kao što su PayPal (koji nažalost nije dosupan u BiH, tako da mu nećemo posvetiti mnogo pažnje), MoneyBookers, 2Checkout i dotači se teme implementacije kompletnog vlastitog rješenja za autorizaciju kartica uz najam gatewaya od jedne od banaka ili rješenja kao što je T-Com PayWay u susjednoj nam Hrvatskoj i još par dodatnih rješenja koja vam mogu olakšati naplatu sadržaja na webu.

Ukoliko imate neke ideje, iskustva ili prijedloge za koje mislite da bi mogli doprinjeti kompletnosti teme molim vas da ih podijelite sa svima nama.

Tagged: , , ,

§ 8 Responses to “Kako naplatiti na webu? – Prvi dio”

  • Damir says:

    Jako korisno za znati i s nestrpljenjem čekam nastavak 🙂

    Bilo bi zgodno istražiti i opcije za plaćanje SMS-om koje, koliko sam čuo, nudi i BH Telecom. Ne znam šta je s ostalim bh GSM providerima, doduše.

    • Članak o SMSu je planiran za slijedeću srijedu ili najkasnije petak aBd, ima tu dosta opcija i sa Telekomom direktno i bez, Telekom je malo poskup jer moraš platiti jednokratnu taksu za uvođenje koja košta 900KM ali eto napisati ću dosta detaljnije o tome slijedeće sedmice kad će primjer biti firma koja prodaje digitalni sadržaj preko weba, mikrouplate. Ima par posrednika koji se bave tim kod nas (InterTech.ba, InfoMedia.ba, Fonlider.net) i mnooogo boljih stranih rjesenja, ali otom potom 🙂 Do citanja…

  • Kenan says:

    2CheckOut se do sada najbolje pokazao. MoneyBookers slabo ko ima…

    Ovo za SMS naplatom ni meni jos uvijek nije jasno, jer sa koristenjem tel. broja za SMS nagradne igre, glasanja, itd… telekom uzima u startu nevjerovatnih 50%, a onda sve ove firme (InterTech.ba, InfoMedia.ba, Fonlider.net) dijele sa TV kucama ostalih 50%.

    Ako ovako funkcionise i naplata, onda nema sanse da se nesto zaradi, jer ako ja prodajem nesto za 1KM inace u radnji i zelim prodavati preko SMS-a, onda tu istu stvar moram prodavati za 2KM da bi na kraju dobio 1KM za koliko inace i prodajem…. e gdje tu logika?!

    • Hvala za komentar, ova sedmica mi je bila prilicno rollercoaster pa nisam stigao nista napisati, jutros sam tek poceo clanak o naplati karticama, nepregledno podrucje. Ne znam da li cu clanak o karticama postati danas ili mozda ostaviti za ponedeljak. Mislim da ce biti vrlo vazan clanak jer opisuje metodu kako direktno bez posrednika naplacivati kreditnim karticama isto da se pravi deal sa domacom bankom, sto u ovom trenutku koliko ja znam nije moguce.

      To za naplatu SMSom u ovom obliku kako sada funkcionise nije normalno i na kraju ti ostane cca. 20%-25% kako god okrenes. Nadam se da cemo docekati vise i clanak o mobilnoj naplati slijedece sedmice. 🙂

      Do citanja! 😉

  • […] kraće pauze evo i drugog članka u seriji o naplati na webu. U prvom članku o naplati na webu sam opisao procese naplate direktnom uplatom na žiro-račun i naplatom pouzećem, dok ćemo se u […]

  • […] je treći i posljednji članak u seriji članaka o naplati na webu. Prvi članak bavi se naplatom pouzećem i žiralnim plaćanjem sadržaja ili robe, dok drugi članak ulazi u detalje naplate kreditnim […]

  • ebukva says:

    Poredbe radi, evo sličnog članka koji opisuje process na “zapadu”:
    http://danieltenner.com/posts/0006-how-to-get-a-merchant-account.html